Aqua Run Sunway Lagoon 2017

Assalam. Bismillah.

Dah lama Jasmeen ajak kitorang pergi ke Sunway Lagoon. Asyik dengar cerita daripada kakak aisya jer. Budak budak kan? Permainan air nih memang la diorang suka. Kebetulan pulak, Sunway Lagoon ada aktiviti baru. Aqua Run Sunway Lagoon. So, zati dan husband join aktiviti Aqua run. Nanti dah habis bawak jasmeen dan acu dia main permainan lain.. huhu.


 Okay, untuk Aqua Run nih, awal pagi lagi dah kena ada disana. Jam 7 dah start pendaftaran. Ramai juga yang join Aqua Run Sunway Lagoon nih. Berbilang bangsa dan berbilang negara. Ermm, yerla kot sebab ada orang daripada luar negara.. hihi. So aktiviti yang pertama adalah warm up. Fuuh. Berpeluh jugak tau tapi seronok sebab warm up macam macam gaya. Dah macam dancing class. Hihi.


Untuk Aqua Run Sunway Lagoon, ianya mempunyai 6 halangan.
  • Splash Attack
  • Puddles Mattress
  • Climb & Slide
  • Wall Diving
  • Water Disco
  • Get Through The Wall

Memang seronok la aktviti Aqua Run Sunway Lagoon nih. Halangan tak susah mana pon. Banyak gelak adala.. hihi. Kalau korang nak tau, tujuan Aqua Run ini dijalankan adalah untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan disamping memberikan pengalaman yang baru kepada pengunjung Sunway Lagoon.


Aqua Run Sunway Lagoon nih bukan sekadar membuat aktiviti yang menarik tetapi mereka juga diberikan penghargaan dimana setiap peserta akan diberikan medal selepas tamat larian. Waahh. Seronok tengok diorang masa dapat medal nih.. hihi


So, zati harap pihak Sunway Lagoon dapat membuat pelbagai aktiviti bagi menarik pengunjung untuk dating ke sunway lagoon disamping mencuba pelbagai permainan yang sedia ada. Aqua Run Sunway Lagoon ini pon harus diteruskan juga sebab memang semua peserta kelihatan gembira dan berpuas hati. Bagi korang yang ingin tahu lebih detail, korang boleh tengok maklumat di bawah ini



Post a Comment

1 Comments

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)