Tips Menghilangkan Keputihan

Assalam, Bismillah.

Hari ni , saya nak share satu tips macam mana nak hilangkan masalah keputihan bagi orang wanita. Saya tahu, semua wanita mempunyai masalah ini cuma membezakan adalah kronik atau tidak sahaja. Sebelum tu saya nak kongsikan punca keputihan ini berlaku.



Antara punca keputihan ialah : 

  1. Kurang makan makanan yang berserat
  2. Gula tinggi dalam darah
  3. Stress
  4. Symptom nak datangnya haid. 
  5. Hormon
  6. Memakai pakaian dalam yang ketat
  7. Salah memakai pencuci wanita
  8. Kerap makan timun
  9. Kerap makanan yang berminyak
  10. Suka makan nenas
So, cara mengatasi masalah keputihan ini ialah dengan menggunakan manjakani. Fungsi manjakani ini ialah membantu merawat keputihan kerana kandungan estrigent yang membantu menyingkirkan bakteria dan fungus yang boleh menyebabkan bau yang kurang menyenangkan. 

Macam mana nak buat dengan manjakani ni? Okay. ni simple tips untuk korang semua. Dia ada pelbagai cara taw. Pilih yang mane sesuai dengan korang. Cara pertama ialah, rebus sebiji manjakani. Kemudian biarkan sejuk kemudian jadikan sebagai pencuci miss V. Lebihan air rebusan boleh diminum tetapi air ni pahit sikit la. Kalau ada lagi lebih, simpan dalam peti dan jadikan sebagai pencuci. Tahan untuk 3 hari sahaja.

Cara ke dua ialah, Pecahkan manjakani ini menjadi kecil kemudian blender. Jadikan seperti serbuk. Kemudian jadikan maker di bahagian miss V korang. Mula akan rasa oedih sikit tapi lama lama okay. Selain masalah keputihan, ianya boleh merawat kawasan intim anda.

Cara ke tiga ialah, rendam buah manjakani ini semalaman. kemudian air itu boleh dijadikan sebagai pencuci miss v. Biji manjakani tu bila dah direndam akan menjadi lembut kn? So, amek biji manjakani, penyek penyakkan jadi bentuk bulat. Kemudian, masukkan dia bahagian miss v anda. Biarkan sehingga 7-8 jam kemudian korek. Insyaa Allah. keputihan yang lama juga akan keluar.

Boleh tak amalkan ni semua? Siapa yang rajin boleh amalkan. Tapi kalau nak mudah sikit, boleh cuba Jus Amora keluaran El Misha. Rasa jus yang sangat sedap dan hanya perlu minum 2x sehari. Minum waktu pagi dan waktu malam sebelum tidur. Kesan dia bukan sahaja keputihan hilang, malah membantu masalah lain. Silap hari bulan hubungan suami isteri semakin akrab. Harap korang faham la ea.. huhu.

Antara testimoni yang mengamalkan Jus Amora







Nak tau lebih lanjut boleh baca article ini Jus Amora Membantu Masalah Dalaman Wanita

Selain itu korang boleh refer di sini FB Page: Supplement Wanita Kesan Seawal 2 Hari  atau hubungi
  Puan Izzati 017 987 9178












Post a Comment

0 Comments